tisdag 9 oktober 2012

Me against Myself!

Igår var första träningspasset på över två veckor, and it feeeeels sooooo good! Nu jävlar, 3-4 månader framåt kommer jag köra stenhårt och hålla ett kaloriintag på ca 1500 om dagen.
Träffade upp en kompis som är PT och kostrådgivare igår vid Årummet och han hjälpte mig med kosten och så ladda jag ner en fett bra app som heter MyfitnessPAL. Du väger maten och så räknar den ut kalorierna åt dig, vad du har kvar och äta under dagen samt din träning. As bra app, då kommer jag verkligen kunna hålla koll på vad jag stoppar i mig.

Sen gick vi till Actic och körde ett monsterpass, Tyckte jag iaf som inte har tränat på över två veckor, han sa tydligen till mig att detta var bara ett lungt pass. Jag gav allt jag hade och gav inte upp, e så sjukt envis och fy i heeeeeeelvete så illa jag mådde när jag kom hem, det brann i mina ben. Höll på och spy ett antal gånger och fick inte ens i mig maten när jag kom hem, så igår låg ja på 800 kalorier i underskott (efter att jag la in träningen i appen), inte så bra. Men idag måste jag hålla det bättre annars kommer jag tappa vikt så snabbt och det blir inte bra.

Hur som helst, vi gick igenom så många muskelgrupper vi hann, så vet på ett ungefär allt jag ska göra nu, lite är djungel fortfarade men de kommer bli bättre sen när jag byter till friskis då han är PT där och kan puscha mig till max. Behöver nån som puschar mig så mycket att jag spyr, mina vänner är för mesiga för det, haha och vissa kör inte lika hårt som mig, men dom är samtidigt ute efter andra resultat så...!

Känns bra med detta att jag kommer räkna kalorier, innan har jag nästan legat på 3000-3500 om dagen, vilket är mycket för en tjej, konstigt nog har jag inte gått upp så jäääääkla mycket i vikt, haha!
Nu jäklar ska jag bli fit!!!
Kommer hålla kosten som jag brukar också som jag skrev i ett tidigare inlägg du kan läsa det HÄR, dock trappa ner på vissa saker allt beroende på vad appen visar. Men kommer som sagt fortfarande undvika allt som har med pasta, potatis, bulgur, ris och göra, spelar ingen roll om det är fullkorn eller inte ska inte äta det. Minimjölk eller lättmjölk dricker jag bara till proteindrinkarna, inte annars. Ska istället försöka äta mer keso, kvarg, kyckling, sallad osv. Och såklart, försöka undvika socker så mycket som möjligt, så kommer byta ut tex äppelmosen mot bär istället.
Folk som är ute efter resultat måste ändå hålla koll på vad dem äter eller trappa ner, kanske byta ut osv, tränar man och äter som vanligt blir det plus minus noll och inget händer.

Så jag ska försöka uppdatera varje dag vad jag äter och hur jag har tränat, så kan ni hänga på om ni vill ;)

Det här kommer bli AWESOME!!!! Sjukt taggad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar