lördag 22 december 2012

Dont let someone who gave up on their dreams talk you out of yours.

En fråga som ständigt kommer på tal är om det är så hälsosamt att träna så hårt, som jag gör?
Jag rynkar på ögonbrynen och förstår egentligen inte frågan. Vad skulle vara ohälsosamt? Att jag skulle slita på kroppen?

Om JAG sliter på kroppen, vad gör då inte den personen som är ute och festar varje dag eller helg, som röker tex. Det är väl ändå mer skadligt för kroppen än att träna.
Det roliga är att denna fråga kommer oftast från personer som inte förstår, som är avundsjuka, eller för att dem inte har någon självdiciplin.

Jag varken röker, dricker, snusar, tar inte droger, äter oftast inte skräpmat men de händer. Istället dricker jag mycket vatten, jag äter kolhydrater, fetter men på en bra nivå, jag slarvar inte med sömnen.
Min kropp mår bra, tro mig!
Att känna sig starkare för varje gång jag går till gymmet och att kunna öka vikterna är en sån jäkla skön känsla.

Alla har något mål här i livet, mitt mål är att bli starkare, få en tonad och muskulös kropp, för JAG tycker det är snyggt och sexigt, dessutom om min kropp och själ är stark blir jag inte lika lättåtkomlig för att bli sjuk.
Sen bara för att någon eller några så kallade haters inte tycker lika som jag, ska jag då ge upp min dröm bara för att dom vill att jag misslyckas och inte alls tycker det är lika snyggt med en muskulös kropp?
Aldrig i livet. Dessa personer gör mig ännu mera motiverad, så tack :)

Att sätta upp små/stora mål här i livet gör en bara så mycket starkare i sig själv.

Tex så tog jag tag i skolan för 2 år sen, innan det var jag så jäkla vilsen. Det var sååååå många som sa " du kommer aldrig fixa skolan" med tanke på hur mkt jag skolkade och aldrig skötte mig förut.
Men se på fan, två år senare och jag har hitills 12 MVG och 4 VG!!! Jag är sjukt nöjd. Jag trodde knappt själv att jag skulle klara detta, men in your face. Sen har jag ju såklart betygen från skolan som jag funderar på att läsa upp då dem flesta bara är godkända, men det fixar jag ;)

Hur som helst, och detta är sista gången jag ens skriver om det här. Men innan nån ens uttalar sig om mig och min träning, se över dig själv. Ställ dig i spegeln och fråga dig själv, vad gör du för att du själv och din kropp ska må bra?

Peace.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar