onsdag 11 april 2012

Trerätters made by me!

Richard och jag har kommit överens om att en dag i veckan göra tre rätters, och idag var de min tur.

Förätten bestod utav potatissoppa med purjolök, vitlök och diverese kryddor. Som huvudrätt stekte jag lövbiff som jag sedan gjorde rullader av med en fetaost/pepparot blandning i. Till det så gjorde jag rotfrukter i ugn som jag först stekte med lite kryddor och sambal oelek och soja. Och även en rödvinsås.
Efterrätten bestod utav pannacotta, med en hallon/aftereight blandning i botten.

Sjukt god middag, jag fick 10/10 av Richard, haha :p när han äter upp allt på tallriken, då vet man att han tycker det är gott! Plus att jag vet att han inte är så mycket för soppor, men de såg ut som att han slickat skålen ren när jag väl skulle diska :p

Jag är nöjd, undrar vad han bjuder på nästa vecka då? Hmmm :)

(bloggar från mobilen, fattar inte varför bilderna hamnar i oordning)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar