onsdag 25 april 2012

LCHF Köttfärsgratäng och en ledsen cajsa :(

Eftermiddagen har varit riktigt tuff... Efter mitt träningspass på 1,5 timmes cykling blev jag helt svimfärdig, hällde i mig en hel flaska vatten och gick o köpte mig en banan i väntan på att richard skulle komma o hämta mig så vi kunde storhandla... Stod ute i blåsten och kände bara hur de snurra i huvudet på mig och jag blev illamående, drack ännu mera vatten och eftersom jag svimmat flera gånger förut så vet jag hur de känns precis innan.. Började nästan gråta för jag blev så rädd, jag vill inte svimma mitt i stan tänkte jag. Ringer richard säkert 4 ggr inom loppet av 10 min o frågar vart han är... Ställer mig mot husväggen och försöker att andas lungt och stillsamt och tänka på något riktigt bra... Pjhhhuu, han kommer och jag kan äntligen luta mig tillbaka i bilen... Skönt! Jag slapp svimma, det är bland det värsta jag vet, speciellt när man vaknar upp o är helt jäkla groggy...
Vi plockar upp richards kompis och vi åker mot Gränby... Började må illa ännu mera, så vi svängde in mot donken och tog en cheese med pommes, jag var bara tvungen att ha något mer att äta..
Kliver ur bilen o ska precis gå in o handla medans richard kör iväg sin kompis.. Känner mig helt svimmfärdig igen så jag sätter mig ner, ringer ett samtal för att tänka på annat sen kommer richard när jag är påväg ut mot utgången. Jag börjar grina och känner mig jätte konstig, jag mådde verkligen inte bra, fatta inte vad de va som var fel.. Efter många om och men bestämde vi oss för att handla endå, jag hade ju ändå inget hemma att äta.. Han hjälpte mig med det mesta så jag slapp gå runt så mycket, sen var de bara hem och försöka fixa mat.. Kommer hem, ser mig i spegel och jag skämtar inte, det såg ut som jag sett ett spöke, jag var heeelt likblek i ansiktet... Jag kände mig så jävla konstig i både huvudet och kroppen så jag brast ut i tårar igen. Richard som skulle till sina vänner och titta på fotboll, en match han verkligen ville se, stannar kvar hos mig istället och hjälper mig laga mat... Fick knappt i mig något, trots att de smakade väldigt gott, så mådde jag bara illa. Tog en lång dusch och klädde på mig, kände mig lite bättre då iallafall, men inte mkt.. Nu är jag hemma hos richard och har tryckt i mig lite choklad, känns konstigt nog mycket bättre och har fått tillbaka lite av min vanliga färg i ansiktet, men känner mig istället helt slut i kroppen... Hoppas en nattssömn kan återställa mig o att de här inte händer igen... Usch vilken obehaglig dag :(

Om nån som orkar läsa allt vet varför det blev såhär för mig och varför jag( inte jätte ofta, men de kan hända) svimmar helt plötsligt, berätta gärna för mig :/

Iallafall så blev köttfärsgratängen så sjukt god, dock åt jag inte morötterna vi hade i, det var mer för richard skull.

Nu ska vi sova, natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar